کد مطلب: 205403
استفاده از فناوري RNA براي درمان شکستگي استخوان
تاریخ انتشار : 1400/12/08 10:52:54
نمایش : 655
محققان درصدد درمان شکستگي استخوان از طريق فناوري RNA پيام رسان هستند.

به گزارش هفت چشمه،  اگرچه شکستگي‌هاي استخوان معمولاً به‌طور طبيعي بهبود مي‌يابند اما گاهي اوقات، سلول‌هاي استخواني جديد براي کمک به بهبودي تشکيل نمي‌شوند، که مي‌تواند باعث عوارض جدي سلامتي شود که گاهي اوقات ممکن است نياز به قطع عضو شکسته شده داشته باشد.

به منظور رفع اين مشکل سلامتي، سازمان غذا و داروي ايالات متحده استفاده از برخي از انواع پروتئين‌ها را براي تحريک استخوان سازي تاييد کرده است، اما اين روش درماني گران است و کارايي محدودي دارد و گاهي اوقات منجر به عوارض جانبي مي‌شود.

اما تيمي از محققان در کلينيک مايو در ايالات متحده با همکاري دانشمندان آلماني و هلندي روش علمي جديدي را براي درمان شکستگي‌ها بر اساس تکنيک‌هاي RNA پيام‌رسان توسعه داده‌اند که در حال حاضر به عنوان بستري براي توسعه واکسن‌هاي کرونا استفاده مي‌شود؛ که تاييديه سازمان غذا و داروي ايالات متحده را دريافت کرده است.

براساس اين مطالعه پس از آزمايش بر روي موش‌ها مشخص شد که مي‌توان از RNA پيام رسان در دوز‌هاي محدود براي تحريک فرآيند تشکيل استخوان و بدون عوارض جانبي استفاده کرد.

اين تيم تحقيقاتي تأکيد کرده است که کيفيت استخوان‌هاي جديدي که پس از دريافت دوز‌هاي RNA پيام‌رسان تشکيل مي‌شوند بهتر از استخوان‌هايي است که پس از دريافت پروتئين طبق شيوه‌هاي درماني سنتي تشکيل مي‌شوند.

اين تيم اظهار داشته است که نتايج اين آزمايش‌ها بر روي موش‌ها محدود است و قبل از بررسي آزمايش آن بر روي انسان، بايد مطالعات بيشتري در مورد تأثيرات اين روش بر روي حيوانات بزرگ‌تر انجام شود.

منبع: مصراوي

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg